Felmondhat-e a munkavállaló e-mailben?

A munkáltatók egyre gyakrabban találkozhatnak azzal, hogy munkavállalóik felmondásukat e-mail útján nyújtják be. Jogosult-e azonban arra a munkavállaló, hogy felmondását ilyen formában közölje?

A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) 44. §-a szerint a munkaszerződést írásba kell foglalni, melyhez kapcsolódóan a 22. § (3) bekezdés rögzíti, hogy ha a megállapodást írásba kellett foglalni, akkor módosítani vagy megszüntetni is csak írásban lehet.

Az Mt. 22. § (2) bekezdés a) pontja alapján akkor kell a jognyilatkozatot írásbelinek tekinteni, ha annak közlésére – a jognyilatkozatban foglalt információ változatlan visszaidézésére, a nyilatkozattevő személyének és a jognyilatkozat megtétele időpontjának azonosítására alkalmas – elektronikus dokumentumban kerül sor.

A munkaügyi bíróságok gyakorlatában az e-mailben közölt jognyilatkozat – amennyiben abból az azt megtevő személy és a jognyilatkozat keletkezésének időpontja megállapítható – írásbelinek tekintendő!

A probléma elsődlegesen nem a közlés tényével, hanem annak időpontjával van, ugyanis az írásbeli jognyilatkozat elektronikus dokumentum esetén az Mt. 24. § (1) szerint akkor tekinthető közöltnek, ha a címzett vagy az átvételre jogosult részére hozzáférhetővé válik. Itt kifejezetten jelentősége lehet annak is, hogy milyen e-mail címre küldte a munkavállaló a felmondását, illetve, hogy annak megküldésére kézbesítési visszaigazolással került-e sor!

Fontos, hogy minden esetben a felmondó félnek kell alátámasztania a közlés megtörténtét, szabályosságát!

Fentiekkel kapcsolatosan a felek között a körülmények tekintetében eltérő álláspontok alakulhatnak ki, melyek megoldása érdekében célszerű jogi segítséget igénybe venni.

Amennyiben vitás helyzetét szeretné rendezni vagy további kérdései vannak, forduljon hozzánk bizalommal!

2023-02-14T10:58:28+00:00